پاورپوینت.مدیریت استراتژیک در آدیداس، شرکتی که مادرصنعت برندینگ جهانی کفش است

دسته بندي : کتاب » کسب و کار و پول

پاورپوینت.مدیریت استراتژیک در آدیداس، شرکتی که مادرصنعت برندینگ جهانی کفش است

این فایل با ۲۱۲ اسلاید تخصصی و تحلیل یافته های مدیریت استراتژیک در شرکت آدیداس  هست و در این فایل از یافته های اساتید محترم مدیریت استراتژیک بازار یابی ،همچنین از ترجمه متون تخصصی استفاده شده است .

اگر جزء این چهار دسته از افراد هستید، این فایل برای شما بسیار مفید خواهد بود:

مدیران و صاحبان کسب و کارهای بزرگ

مدیران و صاحبان استارتاپ ها

مدیران و مشاوران بازاریابی، برند، تبلیغات و فروش

کارشناسان حوزه بازاریابی و تبلیغات و برند

فایل پاورپوینت مدیریت استراتژیک در شرکت آدیداس مناسب چه کسانی است؟

۱)کسانی که به دنبال یادگیری یک مهارت کاری در زمینه دیجیتال مارکتینگ هستند

۲)مدیرانی که کسب و کار خود را تازه راه اندازی کرده اند

۳)کارشناسان بازاریابی شرکتها و سازمانها

۴)مدیران استارت آپی که در تلاش برای رشد سریع کسب و کار خود هستند

۵) کارآفرینانی که به دنبال اجرای مفاهیم بازاریابی هستند

۶) اساتید محترم دانشگاه برای تحلیل محیط بازاریابی و استراتژی بازاریابی  شرکت های جهانی

۸)دانشجویان گرامی برای ارائه طرح درسی و تحلیل در مورد شرکت های موفق  

و تمام وبمسترانی که به دنبال رشد سایت و کسب و کار خود هستند

تاریخچه برند آدیداس



همه چیز در مورد تاریخچه برند ادیداس


برند آدیداس اصل ساخت کجاست؟

هر داستان بزرگی دارای یک آغاز است.

اگر به دنبال یافتن پاسخ این سوال هستید که آدیداس اصل ساخت کجاست؟ ، مطالعه این مقاله که شامل تاریخچه برند آدیداس به همراه اطلاعاتی در مورد برند ادیداس از گذشته تا کنون است به شما پیشنهاد می شود.

آدولف داسلر کارش را از اتاق لباسشویی مادرش آغاز کرد و جهان را فتح نمود. داسلر بنیانگذار برند آدیداس معتقد بود که در رسیدن به اهدافش رشد کرد و بزرگ شد. او در مسیر رسیدن به آینده همیشه یادآور این مسئله بود که از کجا شروع کرده است. داسلر از سال ۱۹۲۴ اولین محصولات خود را به ورزشکاران ارائه داد و اولین پاداش زحماتش دستیابی مدال طلای لینا دارک ۱۹۲۸ در آمستردام و جسی اوونز ۱۹۳۶ در برلین با پوشیدن کفش های مارک آدیداس سه خط بود. آدی داسلر ۱۸ آگوست ۱۹۴۹ در سن ۴۹ سالگی برند آدیداس را با حضور ۴۷ کارمند در شهر کوچک هرتزوگن آواراخ در ایالت بایرن آلمان بنیانگذاری کرد. بنابراین آدیداس برای کشور آلمان است و این برند آلمانی در همان روز کفشی به نام Adidas 3-Stripes را روانه بازار کرد که موجب شهرت زودهنگام او شد. این موفقیت جهانی از آغازی فروتنانه در مسیر معجزه به دست آمد.
چه کسی تصور می کرد که وقتی تیم ملی فوتبال آلمان با مجارهای بینظیر فینال جام جهانی ۱۹۵۴ در حالیکه کفش های سبک وزن در تاریخچه برند آدیداس به پا داشتند، پیروزی باورنکردنی به دست آورند که سال های سال در سراسر جهان بدرخشند.

ورزشکاران آدیداس پوش

همیشه بال های خوب از آن پرنده های خوب است.

وقتی فرانتس بکنبایر برای اولین بار در سال ۱۹۶۷ از کفش آدیداس سه خط استفاده کرد، تجارت جدیدی را برای این شرکت به راه انداخت.
جلب اعتماد ورزشکاران درجه یک، سالیان سال جز اهداف بلندمدت آدیداس شد. آدی داسلر بر این باور بود که محصولات نوآورانه ای را تولید کند که ورزشکاران مورد اعتمادش را برای یکبار بهترین کند.
همیشه با برگزاری جلسات هماهنگ با ورزشکارانی که محصولاتش را استفاده می کردند و توجه و دقت روی نظرات آنها جهت بهبود بخشیدن به رفع نیازهایشان باعث می شد
اعتماد به برند آدیداس فراگیر شود.

مسابقات فوتبال ۱۹۷۰ ، آدیداس یکی دیگر از شاخه های صنعت کالاهای ورزشی را تسخیر کرد. آنها از توپ رسمی تِل اِستار در جام جهانی فیفا ۱۹۷۰ رونمایی کردند. این توپ به منظور دید بهتر در تلویزیون سیاه و سفید با تکه هایی از همین دو رنگ، طراحی شده بود.
این آغاز یک رویداد شگفت انگیز برای شرکت آدیداس بود.

لوگوی مارک آدیداس به چه معناست

هنگامی که مسابقات المپیک سال ۱۹۷۲ در مونیخ افتتاح شد، کل جهان در آلمان حضور داشت و دقیقا در زمان همین رویداد، آدیداس لوگوی جدید «Trefoil» را ارایه داد یعنی بودن برای ماندن. تری فویل نماد عملکرد مارک آدیداس بود. مجموعه آدیداس اصل از سبک زندگی روزمره می آید و ممکن است بارها تغییر کند ولی همیشه Trefoil باقی خواهد ماند. پوشاک و کفش های تولیدی  مارک آدیداس با لوگوی این شرکت که مشخصه آن سه خط موازی است، نشان داده می شود که لوگوی رسمی شرکت آدیداس است.

تولدی دوباره برای برند آدیداس

۶ سپتامبر ۱۹۷۸ آدی داسلر فقط چند روز قبل از سالروز تولدش در ۷۸ سالگی درگذشت. او مردی بود که به تنهایی، صنعت ورزش را با معیارهایی که کیلومترها دور بنظر می رسید به اوج شکوفایی رساند.
پسر آدی داسلر، هورِست با حمایت مادرش کِیتی دوره جدیدی را برای کمپانی آدیداس آغاز کردند. او بازاریابی ورزشی مدرن را پایه گذاری کرد و همچنان با قدرت، شرکت پدرش را به پیش برد.
در سال ۱۹۸۷ مرگ ناگهانی هورست داسلر و همچنین دوسال قبل از آن مرگ مادرش به این تجارت خانوادگی پایان داد. مانند آب که بر روی آتش فراگیر برند معروف و جهانی آدیداس ریخته شود.

برند آدیداس در کنار هنر

سال ۱۹۸۶ زمانی که گروه هیپ هاپ ایالات متحده آهنگ «My Adidas» را منتشر کرد، نشان دهنده شور و شوق خالصانه افراد سختکوش محله های فقیر نشین در تعلق خاطر به کفش های ورزشی آدیداس سه خط بود. یکی از کارمندان آدیداس کنسرتی با حضور ۴۰هزار نفر برگزار کرد و آدیداس وارد یک داستان عاشقانه شد.  این ادغام هنر و ورزش از اقدامات منحصربفرد آدیداس بود که تبلیغات غیرورزشی را برای آدیداس در صنعت کالاهای ورزشی وارد کرد.



نوآوری ها و تبلیغات مارک آدیداس

اما نوآوری هرگز به خواب نمی رود.

در سال ۱۹۹۳ رابرت لوییس دریفوس مدیر اجرایی جدید همراه با شریکش کریستین تورِس شرکت غول پیکر آدیداس را که به خواب رفته بود و در آستانه ورشکستگی بود به صورت ناباورانه ای نجات داد.ایده او جهت دادن به آدیداس بود نه بازسازی آن.
او این برند جهانی را از یک شرکت فقط فروشنده به یک شرکت بازاریابی تبدیل کرد و آن را دوباره در مسیر رشد قرار داد.
درسال ۱۹۹۸ سهام مارک آدیداس به DAX واگذار شد که شامل ۳۰ شرکت بزرگ تجاری در آلمان بود و کارخانه آدیداس به خارج از زاواراچ که قبلا یک پایگاه نظامی سابق ایالات متحده بود، انتقال یافت. آن جا «جهان ورزش» بود، مکانی که با تکنولوژی روز توسعه داده شد تا کارکنان آدیداس در مسیر رو به رشد، آن را اداره کنند.

سال ۲۰۰۰ با آغاز قرن جدید آدیداس اولین شرکتی بود که سبک جدیدی از زندگی را معرفی کرد. این کمپانی با تمرکز بر روی ورزش های خیابانی مشارکت نوآورانه ای را آغاز نمود. در یکی از مبارزات بازاریابی به یادماندنی، سال ۲۰۰۴ مارک آدیداس اجازه داد تا بزرگترین ورزشکارانش از جمله دیوید بگهام، هائل جبرلزسی، محمد و لیلا علی با ترس و شکست مواجه شوند تا ثابت کند هیچ چیزی غیرممکن نیست.

آدیداس ۱

سال ۲۰۰۵ آدیداس برای اولین بار کفشی با عنوان «adidas1» یا آدیداس ۱ را روانه بازار کرد که اولین کفش ورزشی دارای  میکروپروسسور بود. این میکروپروسسور با توانایی محاسبه بیش از ۵ میلیون فرمول ریاضی در ثانیه، اولین کفشی بود که به راحتی می‌توانست شرایط استفاده کننده را در نظر بگیرد و فرم کفش را براساس نیازهای او تغییر دهد. این میکروپروسسور با یک باتری کوچک تغذیه می‌شد که به طور تقریبی تا ۱۰۰ ساعت دویدن عمر کند و به راحتی قابل تعویض باشد.
و اما برند آدیداس (adidas) نام خود را به دیواره های خیابان ها و میدان های ورزشی کشید. مهارت این برند معتبر در این است که پوشاک و کفش را برای هر ورزش، هر مُد و سبک و سلیقه هر ورزشکار به صورت تخصصی ارائه می دهد.
درسال ۲۰۱۳ نوآوری انتهاناپذیر آدیداس دوباره عرصه دیگری را به جهانیان معرفی کرد. کفش انرژی «energy» شبیه هیچ تجربه ای در گذشته نبود و طرفداران آدیداس را متحیر کرد.


استراتژی های برند آدیداس

درسال ۲۰۱۵ آدیداس تجارت استراتژیک خود را در سه مرحله برنامه ریزی کرد:
۱٫   سرعت: آدیداس اولین شرکت ورزشی شد که سرعت در رفع نیازهای مصرف کنندگان و تصمیم گیری های داخلی از اهداف خود قرار داد.
۲٫   شهرها: ۶ شهر کلیدی سهم بازار و روند آدیداس را به عهده دارند… نیویورک، لس آنجلس، شانگهای، توکیو، لندن و پاریس.
۳٫  منبع باز: آدیداس اولین شرکت ورزشی است که ورزشکاران، مصرف کنندگان و شرکای خود را به عنوان بخشی از مارک ها معرفی می کند.

دنیای پیش روی مارک آدیداس اصل

و اما در سال ۲۰۱۶ هاینر پس از ۱۵ سال مدیریت شرکت مارک آدیداس اصل را به کاسپر روستِد واگذار کرد. مدیری با دیدگاه و استراتژی دیجیتالی که همچنان این شرکت را در رده اولین های جهان، پایدار نگه داشته است.
کمپانی آدیداس در زمینه طراحی، تولید و توزیع انواع لباس، کفش، پاافزار و کفش ورزشی، تجهیزات ورزشی، ساعت، عینک آفتابی، محصولات مراقبت‌های شخصی و لوازم لوکس فعالیت می‌کند.
برند آدیداس بزرگترین تولیدکننده لوازم ورزشی در اروپا و دومین شرکت بزرگ تولیدی لوازم ورزشی در دنیا به‌ شمار می‌رود.


نکته هایی جالب در مورد برند آدیداس


  • از سال ۱۹۷۰ به بعد، تمام توپ‌های فوتبال مورد استفاده در مسابقه‌های جام جهانی توسط برند آدیداس تولید می‌شوند.

  • در جریان تقسیم اموال که بعد از اختلاف عمیق برادران داسلر به وجود آمد از کارمندان و بخش تولید شرکت خواسته شد که بین آدی و رودولف یکی را انتخاب کنند. رودولف در زمینه مدیریت فروش و بازاریابی مهارت داشت. به همین دلیل تمام تیم فروش با او همراه شدند. اما در طرف دیگر میدان، تمام کارمندان بخش تولید و طراحی در کنار آدی باقی ماندند. بعدها نیز تعدادی از کارمندان که با رودولف همراه شده بودند، دوباره به سمت آدی بازگشتند. چون او از یادگیری استقبال می‌کرد، به نظرات بقیه گوش می‌داد و از نظر روحی بسیار آرام‌تر و عمیق‌تر از رودولف بود.

  • اولین کفش‌های ویژه اسکی در برند آدیداس ساخته شدند.

  • آدیداس اولین برندی بود که به سراغ تولید کیف و سایر لباس‌های ورزشی مثل جوراب، تی‌شرت و … رفت. دیگر برندها به سرعت از او پیروی کردند.

  • آدیداس در یک طرح که با هدف حفظ محیط زیست انجام می‌شود، بخش بزرگی از محصولاتش را با استفاده از پلاستیک‌های رها شده در اقیانوس‌ها تولید می‌کند.

  • «آدولف داسلر» – بنیان‌گذار برند آدیداس – تا مدت‌ها بعد از جنگ جهانی به دلیل هم‌نام بودن با «آدولف هیتلر» به دردسر می‌افتاد. به همین دلیل به همه تاکید می‌کرد که او را «آدی» و نه «آدولف» صدا بزنند.

چه عواملی باعث موفقیت برند آدیداس شدند؟

بازاریابی قوی

آدی از همان ابتدای کار و قبل از اینکه به سراغ برند خودش برود از تبلیغات هدفمند برای معرفی کفش‌هایش استفاده کرد. او اولین کسی بود که در صنعت ورزش از ورزشکاران به عنوان فریلنسرهایی که محصولاتش را تبلیغ می‌کردند کمک گرفت. این موضوع باعث شد تا طرفداران هر ورزشکار نیز به خرید محصولات او تشویق شوند.

گذشته از این، کمپین‌های تبلیغاتی برند آدیداس نیز که با نظارت مستقیم خود آدی و بعدها تحت نظر یک تیم حرفه‌ای بازاریابی تشکیل می‌شدند، نام این برند را پر آوازه‌تر کردند.

کیفیت بالا

کیفیت بالای محصولات آدیداس یکی از نکته‌هایی بود که آدی در زمان حیات خود روی آن تاکید بسیاری داشت. حتی با وجود آنکه در هر دو آغازش – چه کفش برادران داسلر و چه برند آدیداس – با مشکلات جدی در تامین مواد اولیه روبه‌رو بود، اما همیشه سعی می‌کرد کیفیت کار نهایی را تا اندازه‌ای که می‌تواند بالا ببرد.

آدی داسلر:

عملکرد، تناسب، وزن و شکل ظاهری، کیفیت برند آدیداس را تعیین می‌کند.

تاکید روی بهینه‌سازی و استقبال از نقد محصول

آدی، همنشین تیم‌های ورزشی بود و برای این کار دلیل بسیار بزرگی داشت. او می‌توانست از آن تیم‌ها به عنوان آزمایشگاه زنده تست کفش‌هایش استفاده کند. او کفش‌ها و نمونه‌های جدید محصولاتش را در اختیار ورزشکاران می‌گذاشت و از آن‌ها می‌خواست که کفش‌ها را بپوشند و هر ایرادی که به نظرشان می‌رسد را در اختیارش قرار دهند.

او می‌گفت:

«همیشه نگاهتان به دو منبع بزرگ یادگیری باشد؛ اولی کفش‌های قدیمی و فرسوده و دومی، نظرهای مشتری.»

به همین دلیل، بخش تحقیق و توسعه در آدیداس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. چون کفش‌ها باید همگام با پیشرفت تکنولوژی تغییر کنند تا بتوانند علاوه بر محافظت از پا و ستون فقرات، ورزشکاران را در رسیدن به نتیجه مورد نظرشان یاری کنند. برند آدیداس با آگاهی از این موضوع هر روز روی بهتر شدن محصولاتش کار می‌کند.

خلاصه ای از آنچه با هم گفتیم

  • آدیداس یک هولدینگ است که در زمینه تولید محصولات ورزشی فعالیت می‌کند.

  • برند «Adidas» در سال ۱۹۴۹ به دست «آدولف داسلر» راه‌اندازی شد.


  • داسلر قبل از راه‌اندازی برند آدیداس، همراه با برادرش شرکت «تولید کفش برادران داسلر» را اداره می‌کرد.

  • به علت رخ دادن جنگ‌های جهانی، کارخانه برادران داسلر از یک تولیدی کفش به تولیدی ابزارهای جنگی تبدیل شد.

  • بعد از جنگ، داسلر و برادرش به علت عضو بودن در حزب نازی و تولید اسلحه برای آلمان‌ها به حبس محکوم شدند.

  • در طول جنگ و پس از آن، برادران داسلر با هم دچار اختلاف شدند. همین موضوع باعث شد تا آن‌ها راه زندگی خود را برای همیشه از هم جدا کنند. آدی «برند آدیداس» را تاسیس کرد و برادرش «برند پوما» را به راه انداخت.

  • پس از مرگ آدی، پسر و همسرش مسئولیت مدیریت برند را بر عهده گرفتند. اما مرگ زودهنگام هر دوی آن‌ها باعث شد تا سایر اعضای خانواده داسلر بر سر تصاحب این برند با هم سر ناسازگاری بردارند. در پی این ماجرا برند آدیداس ضرر زیادی کرد و در نهایت فروخته شد.

  • اولین خریدار برند آدیداس فقط به دنبال کسب شهرت بود. به همین دلیل نتوانست آن را به شکوه گذشته خود بازگرداند.

  • برند آدیداس توسط خریدار نهایی آن که یک انجمن خیریه بود احیا شد. این انجمن با استخدام مدیران حرفه‌ای، خرید شرکت‌های تکمیل کننده و به کارگیری طراحان برجسته جهانی، جانی دوباره بر پیکره این برند پر آوازه بخشید.

  • عواملی همچون بازاریابی قوی، کیفیت بالا، تاکید روی بهینه‌سازی محصولات و استقبال از نظر مشتریان باعث رشد و جهانی شدن برند آدیداس شدند..


فهرست:

  • برند آدیداس یکی از موفق ترین شرکت های کفش در جهان است.

تاریخچه شرکت آدیداس

رقابت با پوما

همکاری با تاپی

فروش شرکت های اقماری

قرارداد فوق سنگین با منچستر یونایتد

لوگوی مارک آدیداس به چه معناست

تولدی دوباره برای برند آدیداس

برند آدیداس در کنار هنر

نوآوری ها و تبلیغات مارک آدیداس

آدیداس ۱

استراتژی های برند آدیداس

دنیای پیش روی مارک آدیداس اصل

لوگوی شرکت آدیداس

۵ رمز موفقیت آدیداس|

تاریخچه برند آدیداس

استراتژی مارکتینگ قوی

استراتژی تبلیغات برند آدیداس

سکوی پرتاب محصولات آدیداس در دنیای برند سازی

پیدایش جالب نام برند آدیداس

استراتژی شرکت آدیداس چیست و برای تغییر زندگی مردم چه راهبردهایی دارد؟

مأموریت آدیداس: بهترین شرکت ورزشی دنیا بودن

سرمایه‌گذاری متمرکز بر بالقوه‌ترین بازارها

ایجاد یک زنجیره تأمین چابک

نوآوری

هدف اول: فرهنگ

هدف دوم: سرعت

استراتژی بازاریابی آدیداس

۳استرتژی منبع باز در آدیداس

نقش بازارهای جهانی

BCG ماتریس آدیداس

ماتریس آنسوف درشرکت آدیداس

تجزیه و تحلیل VRIN/VRIO آدیداس

تجزیه و تحلیل سوات آدیداس در سال ۲۰۲۲

تجزیه و تحلیل PESTELدرشرکت آدیداس

تحلیل بازاریابی بین المللی آدیداس (آلمان).

چالش های رهبری در بازار بین المللی آدیداس

آدیداس چگونه می تواند استراتژی برای غلبه بر عوامل فرهنگی در تجارت بین المللی ایجاد کند؟

چرخه عمر محصول و استراتژی بین المللی سازی

تجزیه و تحلیل ۵نیروی پورتر آدیداس (آلمان)

چگونه آدیداس (آلمان) می تواند از نیروهای پورتر پنج استفاده کند.

معرفی ۵ نیروی پورتر

چگونه می توان از چارچوب Porter Five Forces برای توسعه استراتژی های آدیداس استفاده کرد؟

چهار استراتژی عمومی مبتنی بر تجزیه و تحلیل ۵نیرو ی پورتر آدیداس

تجزیه و تحلیل اهداف هوشمند آدیداس (آلمان)

اهداف خاص در تجزیه و تحلیل SMART / چارچوب SMART چیست؟

تجزیه و تحلیل مکینزی ۷ اس آدیداس (آلمان)

تجزیه و تحلیل  Marketing 5C برای مطالعه موردی آدیداس

رویکرد بازاریابی  برای آدیداس

تجزیه و تحلیل و راه حل زنجیره ارزش پورتربرای آدیداس

مراحل کلیدی در تحلیل زنجیره ارزش پورتر

مطالعه موردی تحلیل زنجیره ارزش آدیداس (A)

زنجیره ارزش و سیستم ارزش

استراتژی اقیانوس آبی آدیداس (A)

استراتژی اقیانوس آبی چیست و چگونه با مطالعه موردی “آدیداس (A)” مرتبط است؟

سنگ بنای استراتژی اقیانوس آبی چیست؟

چهار عامل مهمی که مدیران آدیداس دریفوس می توانند برای نوآوری ارزش استفاده کنند

نقشه راه آدیداس دریفوس در شبکه بوم استراتژی اقیانوس آبی

چارچوب شش مسیر برای آدیداس دریفوس

همسویی استراتژی

آدیداس دریفوس باید از این شش تله استراتژی اقیانوس سرخ اجتناب کند

منابع و مآخذ


دسته بندی: کتاب » کسب و کار و پول

تعداد مشاهده: 1847 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 209

حجم فایل:3,199 کیلوبایت

 قیمت: 140,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    212اسلاید