تحقیق بررسی انواع فنر و کمک فنر و نحوه رفع عیب

دسته بندي : فنی و مهندسی » مکانیک
مقدمه:
در ابتدا لازم بذکر است فنر و کمک فنر 2 جزء مستقل از سیستم تعلیق خودرو هستند که وظیفه فنر تحمل وزن اتاق روی سیستم تعلیق و وظیفه کمک فنر جذب ضربات ناشی از حرکت خودرو روی جاده است.
به طورکلی سیستم تعلیق خودرو از پنج قسمت مختلف شامل (1) فنر، (2) کمک فنر، (3) سیبک، (4) بوش، (5) طبق تشکیل شده است. البته هر کدام از این بخش ها نیز به نوبه خود به زیرشاخه های متعددی تقسیم بندی می شوند که در این جا به فنر و کمک فنر خودرو می پردازیم.

فهرست مطالب:
مقدمه
فنر (Spring) خودرو
ضریب فنر
کنترل کار فنر
انواع فنر خودرو
الف : فنرهای فولادی
ب: فنرهای غیر فولادی
فنر شمشی یا برگه ای (Leaf spring)
فنر پیچشی (torsion bar)
کاربرد فنر پیچشی
فنر پنوماتیکی
کمک فنر (Shock Absorber یا Damper) خودرو
سیکل فشرده شدن (Compression Cycle)
سیکل باز شدن (Extension Cycle یا Rebound)
کمک فنر روغنی (هیدرولیکی) Hydraulic Shock Absorber
کمک فنر تلسکوپی Telescopic Shock Absorber
کمک فنر هیدرو استاتیکی Hydrostatic Shock Absorber
کمک فنر بادی- گازی Air Shock Absorber
کمک فنرهای قابل تنظیم Adjustable Shock Absorber
کمک فنر اهرمی Lever Shock Absorber
انواع کمک فنرها
کمک فنر دو تیوپه
کمک فنر دو تیوپه گازی
کمک فنر دو تیوپه هیدرولیکی
کمک فنر دو تیوپه Foam Cell
کمک فنر تک تیوپه
کمک فنر با مخزن بیرونی
عیب یابی کمک فنرها
منابع

دسته بندی: فنی و مهندسی » مکانیک

تعداد مشاهده: 4082 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 29

حجم فایل:250 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته مکانیک


  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب فایل word و قابل ویرایش