چگونه توانستم با روش تدريس مبتني بر فناوری اطلاعات ( IT ) اختلالات يادگيري سمانه ( دانش آموز پایه او

دسته بندي : علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی
 چكيده:
 در اين چند سال بعنوان معلم پایه اول ابتدایی با دانش آموزان دختر و پسر با ويژگي هاي رفتاري و اجتماعي متفاوت سر و كار داشتم. اما امسال يكي از دانش آموزان من به نام سمانه، با بقيه بچه هايي كه تا به حال ديده بودم خيلي فرق داشت. او كودكي خجالتي، مضطرب و افسرده بود. آهسته و لرزان صحبت مي كرد. با بقيه بچه ها دوست نمي شد و گوشه گير بود. حتي قادر نبود كه وسايل خود را از كيفش در آورد. كتابش را وارونه در دست مي گرفت و هنگام تصويرخواني از كتاب بخوانيم، مي گفت: چيزي نمي بينم. در نوشتن نيز مشكل داشت و ساده ترين علائم كتاب بنويسيم را نمي توانست، بنويسد. او رياضي را درك نمي كرد. به طور كلي او دچار اختلالات يادگيري يا ديسلكسي بود. در گوش دادن، صحبت كردن، خواندن، نوشتن، استدلال كردن و درك كردن مشكل داشت. با بررسي هايي كه انجام دادم از نظر فيزيكي و هوش كاملاً سالم و عادي بود ولي در يادگيري بسيار مشكل داشت. براي حل اختلالات يادگيري و رفتاري او نياز به روش تدريس مناسب و خاص بود

فهرست مطالب:
مقدمه   
اينترنت و ساير اشکال فناوري اطلاعات و ارتباطات ICT   
معلم با استفاده از فناوري در كلاس درس مي تواند اين شرايط را فراهم كند:   
توصيف وضعيت موجود   
گردآوري اطلاعات(شواهد 1)   
نارسايي هاي يادگيري   
اختلال يادگيري (ديسلكسي) Dyslexia   
چگونگي تشخيص اختلالات يادگيري   
روش مشاهده   
روش مصاحبه   
روش استفاده از آزمون هاي رواني   
انواع ناتواني هاي يادگيري   
راه هاي درمان اختلالات يادگيري   
نقش تلويزيون در آموزش و يادگيري كودكان   
نقش فناوري اطلاعات و ارتباطات در فرايند ياددهي و يادگيري   
پيشينه پژوهش   
اجراي راه حل   
تمرين يك:   
تمرين دوم:   
تمرين سوم:   
نقش لپ تاب در آموزش كودكان بر اساس گزارش سازمان ملل   
چگونگي اجراي راه حل جديد، استفاده از لپ تاب   
جمع آوري اطلاعات (شواهد2)   
بررسي پيشرفت تحصيلي دانش آموزان و بخصوص سمانه با مقايسه نمرات آن ها قبل از اجراي اقدام و بعد از آن؛   
جدول يك: ميانگين نمرات هر دانش آموزان قبل از اجراي اقدام   
جدول دو: ميانگين نمرات هر دانش آموزان بعد از اجراي اقدام   
نمودار دو: ميانگين نمرات هر دانش آموزان بعد از اجراي اقدام   
جدول سه: مقايسه ميانگين نمرات كلاس قبل و بعد از اقدام   
نمودار سه: مقايسه ميانگين نمرات كلاس قبل و بعد از اقدام   
بررسي عوامل رفتاري سمانه و اثر گذاري روش تدريس مبتني بر IT در روحيات او؛   
تجزيه و تحليل نتايج   
جدول چهار: مقايسه درصد پيشرفت نمرات دانش آموزان  قبل و بعد از اقدام   
نمودار چهار: مقايسه درصد پيشرفت نمرات دانش آموزان  قبل و بعد از اقدام   
ارزش يابي تأثير اقدام جديد و تعيين اعتبار آن   
نتيجه گيري و پيشنهادات   
منابع مورد استفاده:   


دسته بندی: علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 2481 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 36

حجم فایل:271 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و قابل ویرایش