چگونه توانستم دانش آموزانم را به یادگیری درس حرفه و فن ترغیب کنم ؟

دسته بندي : علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی
چکیده:
یکی ازعناصر اصلی دربرنامه درسی و طراحی آموزشی  موضوع روش های یاد دهی- یاد گیری است.  اگر روش های تدریس و فعا لیت های مکمل مورد استفاده،  به خوبی انتخاب و اجرا شوند، بدون شک خلاقیت دانش آموزان نیز مجال پرورش پیدا می‌کند.  اما انتخاب روش های تدریس اغلب تحت الشعاع خواست و توانایی‌های معلمین قرار می‌گیرد. بسیاری از  معلمین متأسفانه آموزش را تکثیر دانش می دانند و به خلاقیت اهمیت نمی دهند و به دانش آموزی که محفوظاتش خوب باشد، توجه بیشتری می‌کنند و خود را تنها فرمانده کلاس می‌دانند اما در این میان معلمین آگاهی نیز هستند که فرا گیرندگان را افرادی صاحب فکر می‌دانند و برای بروز خلاقیت آموزش می‌دهند و از کلیه امکانات وابزارها برای آسان‌ترکردن یاد گیری کمک می‌گیرند0


فهرست مطالب:


چکیده   
مقدمه   
توصیف وضعیت موجود   
بیوگرافی   
چگونگی انتخاب مسئله   
اهمیت وضرورت مسئله   
پرسش های پژوهش   
تعاریف مفاهیم کلیدی   
تعریف یادگیری   
درس   
كلاس درس   
معني لغوي حرفه و فن   
انگیزه ی تحصیلی
نقش انگیزش در یادگیری   
مفهوم یادگیری   
تعریف یادگیری   
انواع یادگیری   
عوامل مؤثر بر یادگیری   
انواع بازده‌های یادگیری   
روش وچگونگی تحول درروشهای تدریس   
مدل‌ها وروشهای تحول درروشهای تدریس   
تفاوتهاي فردي دانش آموزان   
عوامل يادگيري دانش آموزان   
راهنمايي   
خصوصيات عاطفي دانش آموزان دوره راهنمايي تحصيلي   
ضرورت و اهميت آموزش حرفه و فن در مدارس   
شواهد یک   
مصاحبه با خود دانش آموز   
نظر همکاران   
تجزیه وتحلیل اطلاعات شواهد یک   
چگونگی اجرای راه حل   
گرداوری شواهد 2   
منابع   


دسته بندی: علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 3241 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 35

حجم فایل:351 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب فایل word و قابل ویرایش